محصولات دیگر

در سال ۲۰۰۷، گوگل برنامه ریزی تولید موبایل های این شرکت را به عنوان رقیب اصلی اپل، آیفون اعلام کرد. این پروژه اندروید نام داشت که یک دستگاه تلفن نبود بلکه یک سیستم عامل برای دستگاه های موبایل به شمار می رفت. در سال ۲۰۱۰، گوگل یک تلفن اندروید تحت نام شرکت گوگل به نام نکسوس وان را روانه بازار کرد. محصولاتی نظیر گوگل ویو، گوگل کروم که یک مرورگر اینترنتی در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد و سرانجام در سال ۲۰۱۱ گوگل والت که یک اپلیکیشن موبایل برای پرداخت های وایرلسی است.

 

در ژوئن ۲۰۱۱ گوگل سرویس شبکه اجتماعی گوگل پلاس را معرفی کرد. در جولای همین سال شرکت گوگل اعلام کرد که گوگل پلاس به مرز ۱۰ میلیون کاربر تن ها بعد از ۲ هفته بعد از راه اندازی رسیده و بعد از چهار هفته تعداد کاربران گوگل پلاس به ۲۵ میلیون نفر رسید.

 

کارمندان و مدیران

عملکرد سهام گوگل بعد از پیشنهاد عمومی اولیه این شرکت پاداش بزرگی برای کارمندان قدیمی گوگل به شمار می رفت. بعد از IPO، موسسان این شرکت و اریک اشمیت مدیرعامل آن خواهان کاهش حقوقشان به یک میلیون دلار شدند. پیشنهادهای بعدی آنها برای افزایش حقوق خود دادند توسط کمپانی مورد قبول قرار نگرفت چون آنها در این مدت از سهام گوگل هم سود برده بودند. تا قبل از سال ۲۰۰۴ اشمیت ۲۵۰ هزار دلار در سال و پیج و برین هرکدام ۱۵۰ هزار دلار در سال درآمد داشتند.

 

در سال ۲۰۰۷ و اوایل سال ۲۰۰۸ چندین مدیر اجرایی درجه یک از گوگل جدا شدند و به سایت فیس بوک رفتند. در آوریل سال ۲۰۰۱ لری پیج مدیرعامل گوگل و اریک اشمیت مدیر اجرایی گوگل شدند. شرکت گوگل یک تکنیک تشویقی و ترغیب تحت عنوان «استراحت ابتکاری» ایجاد کرده که در آن مهندسان ۲۰ درصد از زمان کار خود را به پروژه هایی که به آن ها علاقه مندی دارند، اختصاص می دهند. بخشی از سرویس های جدید گوگل هم چون جی میل، گوگل نیوز، اورکات و ادسنس از همین ایده به وجود آمده اند. گوگل در حال حاضر توسط لری پیج، اریک اشمیت و سرگئی برین اداره می شود. اشمیت مدیر اجرایی و برین مدیر تکنولوژی و پیج هم مدیرعامل و مدیر بخش محصولات گوگل هستند.

 

سیستم عامل اندروید

محبوبیت گوگل از سال ۲۰۰۷ با راه اندازی سیستم عامل مخصوص تلفن های همراه این شرکت به نام اندروید بیشتر شده و شرکت های مختلف تلفن های زیادی را براساس این سیستم عامل طراحی کردند. اندروید بر پایه هسته لینوکس ساخته شده و هم اکنون بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه اندرویدی در سراسر جهان وجود دارد که روزانه ۵۵۰ هزار دستگاه به این تعداد اضافه می شود.

 

در ژانویه ۲۰۱۰ گوگل تلفن همراه خود با سیستم عامل اندروید به نام نکسوس وان را عرضه کرد که سخت افزار آن را اچ تی سی ساخته بود. سخت افزار نکسوس اس، گوشی تلفن همراه بعدی این شرکت توسط سامسونگ با نظارت اندروید گوگل ساخته شد.


برچسب ها : گوگل ریزی , گوگل موبایل , رقیب گوگل , گوگل اپل , گوگل آیفون , اپلیکیشن گوگل , مرز گوگل , شبکه گوگل , کارمندان گوگل , عملکرد سهام گوگل ,
+ نوشته شده در سه شنبه 11 تیر 1398ساعت 11:51 توسط matin | | تعداد بازدید : 90
عناوين آخرين مطالب ارسالي
» سایت چت شلوغ بوم چت ایرانی
» معرفی و تاریخچه سایت گوگل سری پنجم
» معرفی و تاریخچه سایت گوگل سری چهارم
» معرفی و تاریخچه سایت گوگل سری سوم
» معرفی و تاریخچه سایت گوگل سری دوم
» معرفی و تاریخچه سایت گوگل سری اول
صفحات دیگر